Merhabalar,
Türksat Kablonet kullanmaktayım (100mbit download / 10mb upload) ve Netmaster Inifinity 401 modeme sahibim. Nisanın son haftası KN-3811 model bir router satın aldım. Netmaster Infinity 401 modemi bridge moda aldım ve Keenetic arayüzü üzerinden IPv4 adres alabiliyorum. Buraya kadar sıkıntısız bir kurulum gerçekleştirdim, internete erişimim var.
IntelliQoS ayarını yaptım, application önceliklendirme ayarı aktif ve akıllı sıra yönetiminde internet hızını 80 mbit / 8 mbit olarak sınırlandırdım.
Fakat bir indirme yapmak istediğimde veya bazen oyun oynarken internet bağlantısı tamamen kopuyor. Kablosuz bağlantı etraftaki cihazlarda gözükmüyor, kablolu bağlantıda ise bilgisayar sanki kablo bağlı değilmiş gibi tepki veriyor ve tamamen internete erişimim gidiyor. Modem arayüzünden FN tuşuna reset fonksiyonu atamama rağmen, cihaz donduktan sonra FN tuşunun işlevi çalışmıyor. Yazılım ile daha önceden ilgilendiyseniz tam bir kısır döngü ile main thread blocklanma problemi gibi bir problem meydana geliyor. Belki donanımsal olarak bir problem vardır belki yazılımsal olarak tam emin değilim. KN-3811 in fişini çekip tekrar takmadan asla geri çalışmıyor. Cihaz tamamen donuyor.
Ürünü ilk aldığım hafta bu problem çok yaşanmıyordu fakat henüz 3 hafta olmasına rağmen ve çok aktif olarak internet kullanmama rağmen problem daha sık yaşanmaya başladı. Şu an hiç bir indirme yapamıyorum hatta bufferbloat testlerinde bile ürün donmaya başladı.
5.0.11 Yazılımını kullanmaktayım. Ne yapmam gerekiyor?